4 september 2023 - Amsterdam - Calgary

5 september 2023 - Calgary, Canada

Vandaag vertrekken we met gemengde gevoelens op vakantie. De stemming zit er nog niet zo in vanwege de zwakke gezondheid van opa Jan. Na een overnachting bij hotel Van der Valk Schiphol zijn we al vroeg op de luchthaven Schiphol. We lopen er nog wat rond en bereiden ons voor op de 9 uur durende vlucht door alvast maar wat stappen te maken. Ons vliegtuig vertrekt op tijd en na het opstijgen hebben we een prachtig zicht op de kop en de kustlijn van Noord-Holland, en de waddeneilanden Texel en Vlieland. Onze vliegroute voert ons over de Faroer eilanden en noordoostelijk langs IJsland. Helaas is de bewolking al snel toegenomen en valt er niet veel te zien. We vliegen dwars over Groenland heen en als we boven de zee tussen Groenland en Canada vliegen valt er een  gat in de bewolking. We zien de oostelijke kustlijn van Groenland en een zee vol ijsschotsen, een mooi gezicht. Daarna zit het wolkendek weer potdicht. Boven Calgary hangt een dik wolkendek en het regent er. De temperatuur is slechts 9 graden. Erg koud voor de tijd van het jaar. We zijn blij dat we op de luchthaven weer kunnen lopen, want 9 uur opgevouwen zitten in een vliegtuigstoel is geen pretje. We hebben onze koffer al snel en gaan per taxi naar ons hotel, in Downtown Calgary. De stad maakt een grauwe indruk, dat komt ook door het slechte weer. Als we later een wandeling door de stad maken zien we veel afval op straat liggen, daklozen, verwaarloosde bloemperken vol onkruid. Kortom, van Calgary worden we niet vrolijk. In een bar eten we nog wat en drinken we een biertje. We liggen vroeg op bed vandaag. Morgen halen we de camper op en dan begint de reis voor ons gevoel pas echt.

1. Doré:
    5 september 2023
    Ha lieve vrienden
    Leuk om jullie te lezen, gelukkig veilig geland en op naar het avontuur.
    Ik ben benieuwd !
    Lieve groet Doré